Saturday 17 June 2017

Memory with KMPh(16/17)

wadduuhh! wadduuhh! lama benar ngak update ini blog.. berhabuk sudah ..hahaha
bila masa kau jadi minah endon ni um? hahaha...bila dah tak ada kerja ,duduk rumah tengok dinding,cakap sorang sorang..hahaha tak ada lah, sorry um ambil masa yang lama untuk update entry baru ni..maklumlah um bukan tauke topup nak beli data sokmuh. haha ,so disebabkan hari ini ada makhluk Allah yang mulia hatinya membuka "hotspot" untuk um update entry baru ,jadi um nak update tentang tuuuu tajuk dah ada kan? baca sendiri..

haaaa? um nak cerita serba sedikit tentang liku liku kehidupan yang um lalui semasa berada di Kolej Matrikulasi Pahang ni, eh? bukan liku-liku kehidupan,kenangan pahit manis yang um sudah lalui semasa menjadi pelajar KMPh..hehe, First and foremost, kenangan yang paling um tidak boleh lupakan semasa um dapat surat dari kementerian pelajaran malaysia mengatakan "tahniah, anda terpilih menyambung pelajaran di kolej bla bla bla..sains..bla bla bla" lupa sudah, lebih kurang macam tu laa..yang pasti um dapat ke KMPh ..hehe, so, 5/6 pada pukul 7.00 pagi um bersama family bergerak dari rumah untuk menghantarku ke sana.Perasaan gembira tidak terkata kikikiki...dah dah, lebih sangat kau cerita tu um, orang tak nak baca panjang-panjang..hhahaha wokeyyhh wokeyhh..tu la tarikh paling bahagia buat um..hehe

Yang kedua, orang lain semua dapat 3 orang roomate malah ada yang dapat 2 orang..um? hehe, 4 orang wehh.. itu tak termasuk um, haa? masa sem 1 ,um ada kemang, pashang dan kunad.then, kunad berpindah ke IPG ,tinggal um bertiga..habis sem 1, um menjalani hidup bersama kemang dan pashang.. happy bebenorr.. masuk sem 2, lepas kelas um balik bilik terkejut beruk jadinya, mati-mati ingatkan felo buat spotcheck,sebab ada luggage yang sama macam um di depan pintu cuma dia punya besar lagi daripada um..rupa rupanya ada orang baru masuk bilik um..hehehe..mekdaa nama dia.Dia laa yang menemani kami sampai habis sem 2, banyak kenangan bersama mereka (kunad dan mekdaa). mekdaa PDT, jadi, dia masih meneruskan pengajian di kolej itu tapi tanpa kami disisi..kukukuii,"dakpe mekdaa,kuatkan semangatmu,semoga berjaya menghabiskan program matrikulasi dengan jayanya"hahahahaha, doa kami sentiasa bersama ... aduhh! sedih rasa..


yang ketiga, um kuliah 3 modul 1 kelas 21 jadinya tolak tambah darab bahagi kuasa 2 punca kuasa 3 sama dengan 3m1s21 ..haaa, dalam 3m1s21 ni semua hebat-hebat ..apa yang hebatnya ? budak-budak dalam 3m1s21 ni la.. pandai-pandai,giler-giler,poyo-poyo,nerd-nerd,koya-koya,cantik-cantik dan hensem-hensem...hahaha..cantik? um la cantik(bangga sekejap), hensem? tiada yang hensem pun,mention je "hensem"tuu..hahahaha..mereka lah yang sentiasa bersama um sepanjang berada di kolej ni, bila um tak tahu mereka membantu,bila um tak makan jer ada yang risau sampai belanja um,hahaha..bila um sedih,marah ,ada yang tanya, pujuk um..aduhh ! jasa mu akan ku kenang selalu.. um beruntung sangat dapat classmate macam mereka..lecturemate um pun apa kurangnya,walaupun um tidak berapa ingat dan kenal "aokme" um still berbangga sebab kita sama-sama berusaha naikkan nama kuliah kita bila AFE.. hehehe, sampai kelas 21 kena duduk depan sebab heehehehe..aduhh! takkan lupa lah .. 

Yang keempat, um suka lecturer-lecturer yang mengajar um, Madam F yang sentiasa bagi homework, sentiasa suruh kami bersedia sebelum masuk kelas,asal masuk kelas je kena soal dulu..haha, chapter yang paling "parokk" kimia organik..kena hafal itu ini..hahaha. Madam A yang sentiasa pesan suruh siapkan workbook sebab nanti dia nak cop,haha,.. Madam N yang lemah lembut mengajar, macam seorang ibu, bila tak siap past year dia tak pernah marah cuma pesan siapkan past year sebab soalan exam lebih kurang macam past year tu jee..jadi, siapkan lahh..aduhh ! eemm, Miss S setiap kelas dia tak pernah tak ada latihan, hopefull pelajarnya hebat dalam subjek dia..in shaa Allah..Miss L paling riang orangnya, first time dia masuk kelas um, kami ingat dia pelajar..hahaha..sampai buat tak tahu je bila dia masuk kelas ..hahaha.. semua hebat-hebat belaka lecturer di KMPh ni.. ilmu yang diberi tidak pernah mengharapkan balasan daripada pelajarnya,malah sentiasa berdoa dan memberi semangat kepada pelajarnya supaya peroleh kejayaan.. 

Lastly, um suka persekitaran di KMPh , ada tasik,bila stress lepak di tasik beri makanan kepada ikan ikan ,bila rasa berat badan bertambah pergi tasik "jogging" "jalan-jalan". Bila bosan asyik tasik , pergi astaka, boleh cuci mata tengok abang hensem,crush,abang sado..hahaha, boleh jogging di sana sebab ada trek, boleh main bola tampar ,tenis, ada basikal ,petang-petang ajak roomate ke classmate ke pergi main basikal..bila weekend (sabtu@ahad) boleh outing pergi megamall, east cost mall, teluk cempedak, makan "kepci",makan di "Seoul Garden" acah-acah duduk korea..hahaha.. aduhh! best laa KMPh ..banyak kenangan um di sana..bila dah habis program matrik ni, rasa rindu pun menjelma..hehehe

wokeyhhh! um rasa setakat ini je yang um mampu cerita..actually, terlalu banyak memory um bersama KMPh ni,tidak terkata, tidak tertekan di keyboard ni..hahaha..so, um ingin memohon maaf jika ada yang um tidak mention dalam ni..tapi, dont worry ,um sentiasa ingat muka-muka you all cuma tidak ingat nama..so, kalau terjumpa um di mana-mana, jangan lupa tegur um yee..hehehe.. that's all from um.. Memory with KMPh yawww!!



No comments: